DeskLight wspiera dla potrzeb rozbudowanych baz bibliograficznych procedurę procesu wydawniczego, pozwalającą na wprowadzenie kontroli wprowadzanych danych celem zachowania wysokiej jakości i unikania pomyłek.
Proces wydawniczy polega na tym, że rekordy nie są po prostu wprowadzne do bazy, ale wprowadzający (edytorzy) podlegają kontroli jakości wykonanej pracy przez redaktorów. Redaktorzy mają dostęp do pełnej listy ostatnio wprowadzonych rekordów, a każdy z nich muszą przejrzeć i zatwierdzić albo też odrzucić. To czy rekordy danej osoby wymagają zatwierdzenia, czy nie (i jakiego rodzaju) jest zależne od przypisanych użytkownikowi ról bezpieczeństwa.
Możliwe jest zrezygnowanie z kontroli procesu wydawniczego. Wystarczy w tym celu nie nadawać użytkownikom ról, które oznaczają konieczność weryfikacji ich pracy.
System rozpoznaje konieczność weryfikacji rekordów na podstawie przyznanych użytkownikom ról 'wymagający weryfikacji' (supervised_editor:1). Użytkownicy posiadający takie role automatycznie tworzą rekordy oznaczone w systemie jako 'wymagające zatwierdzenia'. Pozostali użytkownicy mogą sprawdzać i zatwierdzać takie rekordy (o ile mają uprawnienia do ich edycji).